Drömelvan anno U21-EM 2009

Startelvan:

1. Manuel Neuer Tyskland


2. Andreas Beck  Tyskland  17. Micah Richards England  4. Benedikt Höwedes Tyskland  19. Kieran Gibbs  England


7. James Milner England  20. Gustav Svensson Sverige  8. Sami Khedira (K) Tyskland

10. Mesut Özil Tyskland


9. Marcus Berg  Sverige  16. Ashkan Dejagah Tyskland



På bänken:
13. Sergio Asenjo 
23. Joe Hart England
-
3. Sebastian Boenisch Tyskland
5. Rasmus Bengtsson Sverige
12. Salvatore Bocchetti Italien
-
6. Mats Hummels Tyskland
11. Adam Johnson England
15. Sergei Kislyak Vitryssland
18. Rasmus Elm Sverige
22. Pontus Wernbloom Sverige
-
14. Sandro Wagner Tyskland
21. Robert Acquafresca Italien

Kommentarer
Postat av: Max

Får nog säga att Beck, Berg och Richards imponerade mest på mig under detta mästerskapet. Skulle i min femma solklart haft med Italiens vänsterback Criscito som var mycket bra i matcherna jag såg samt Giovinco som stundtals var lysande i sitt spel.

2009-07-03 @ 15:13:21
Postat av: Ola svarar

Max:

Håller med dig om att Criscito gjorde det väldigt bra på sin ytterbacksplats, även om jag tycker att Gibbs var vassare (inte så konstigt då Gibbs är van positionen på ett annat sätt än Criscito). Italienaren var nära en plats på bänken. Giovinco däremot hade jag betydligt högre förhoppningar på. Tycker inte att han levererade vad man kunde kräva, men det som ursäktar honom är att laget i övrigt inte verkade ta turneringen på särskilt stort allvar. Det vill säga precis samma sak som fällde de bekväma spanjorerna. Och så noterar vi att Beck är något så unikt som en fotbollsspelare som läser böcker. Vackert!

2009-07-04 @ 13:33:30
Postat av: Segovia

Stort att du framhåller Gustav Svensson som din favoritspelare, som A-landslagets framtida ankare och ikon. Det har jag väntat på!

2009-07-06 @ 13:54:21
Postat av: Ola svarar

Segovia:

Jag vill genast motsäga mig alla anklagelser om att jag skulle framhålla Gustav Svensson som min favoritspelare. Inget kunde vara mindre sant än just detta. Det är en sak att jag inte ser det stora i honom, en helt annan att han var en av turneringens absolut bästa spelare. Att ta ut en drömelva utan honom vore att inte se på saker och ting med nyktra ögon - och man måste alltid skilja på person och prestation. Jag inser också en gång för alla att han blir den nye Schwarz, om än en mycket blek kopia. Det beryder dock inte att jag känner mig bekväm i scenariot.

2009-07-10 @ 00:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0